Witaminy w warzywach.txt

[Głosów:0    Średnia:0/5]



Witaminy w warzywach

Wśród szeregu rozmaitych rodzajów warzyw, jakie są naprawdę bardzo wartościowe dla naszego organizmu i pozytywnie wpływają na wiele narządów wewnętrznych a tym samym łagodzą lub zupełnie niwelują negatywne skutki i dolegliwości chorobotwórcze jest seler. To warzywo zasługuje na szczególnie wyróżnienie chociażby z tego względu, iż stanowi prawdziwą kopalnię witaminy C.Warszawa – Firmy Ochroniarskie Wiele w nim również kwasu foliowego, manganu a także molibdenu. Dodatkowo to cenne źródło potasu oraz witaminy B6. Nie zapominajmy także, że w warzywie tym znajdują się ogromne pokłady witamin z grupy B a dokładniej B1 i B2 a także magnezu. W selerze dostrzega się również wielką ilość żelaza oraz fosforu i witaminy A. Nie zapominajmy też o witaminie B6, która także w tej jarzynie jest obecna w sporych ilościach. Poza witaminami i wartościowymi składnikami mineralnymi, seler posiada także dużo wapnia oraz aktywnych substancji biologicznych, tak zwanych związków, do jakich zaliczyć należy między innymi kumarynę.

W ten sposób realne okazuje się obniżenie poziomu cholesterolu i w konsekwencji również przeciwdziała to także rozwojowi nowotworów różnego typu. Jeżeli jemy systematycznie porcję selera, na przykład w postaci gotowanego warzywa jako elementu tradycyjnej włoszczyzny w zupach, możemy poprawić poziom ciśnienia krwi. Seler wzmaga pracę nerek, więc częściej chodzimy do toalety. Co więcej chroni przed wolnymi rodnikami i łagodzi w znaczącym stopniu już powstałe stany zapalne. Jest idealnym lekarstwem dla tych, którym potrzeba zwiększyć aktywność białych krwinek. organizm bez pasożytów Nie zapominajmy także o tym, iż stanowi skuteczną barierę zabezpieczającą dla naszej odporności, znacząco ją podnosząc. Kolejnym rodzajem wartościowego warzywa, jakie także powinno na stałe zagościć w naszym jadłospisie okazuje się por.

Jest to nie tylko sam por, ale i wszelkie inne warzywa zaliczane do gatunku porowatych, czyli allium. Mowa tu przykładowo także o cebuli oraz szczypiorku. Są one bogatym źródłem witaminy C, zatem pozytywnie wpływają na poprawę odporności. Pozwalają też zmniejszyć w dużym stopniu całkowity poziom cholesterolu frakcji LDL. A zatem obniżają tak zwany zły cholesterol. Kolejna kwestia to pozytyw wynikające ze spożywania roślin porowatych dla mężczyzn. Ich jedzenie zmniejsza ryzyko wystąpienia raka prostaty. Jest też mniejsze prawdopodobieństwo zrodzenia się problemów z jelitami. Dodatkowo w porze i szczypiorku oraz cebuli jest sporo kwasu foliowego, zatem zaleca się jedzenie tych warzyw paniom planującym ciąże oraz już będącym w stanie błogosławionym. Podobnie pozytywne jest ich spożywanie także ze względu na dużą zawartość żelaza.

Mieszanka rodziny allium, czyli raz por, raz cebulka czy szczypiorek, pozwalają na ustabilizowanie i unormowanie na właściwym poziomie cukru we krwi. Nieoceniony jest także wpływ buraka na ludzki organizm. Oczywiście poprawia produkcję krwinek czerwonych, podnosi poziom hemoglobiny, ale także stanowi centrum magnezu, żelaza, witamin z grupy B – zwłaszcza witaminy b6. Ponadto jest w burakach zawarta substancja, jaka nazywa się betainom, która wykazuje mocne działanie przeciwutleniające.

Idealnie nadaje się też do stymulowania należytej pracy wątroby. Jest www.mc-ac.pl bardzo istotne spożywanie buraków z tego względu, że hamuje a nawet wycofuje rozwój już istniejących guzów rakowych. Innym typem pozytywnie działającego na organizm warzywa jest marchewka. Posiada ona tak dużo cennych witamin i minerałów, że może hamować w wyraźny sposób zachorowanie na raka piersi. Notuje się, zgodnie z przeprowadzanymi badaniami naukowymi, że redukcja zachorowań u kobiet jedzących marchew systematycznie jest o 20 procent, to sporo. Niekiedy statystyki naukowców mówią nawet o 50 procentowej obniżce pułapu zachorowalności. Marchewka posiada też cenne karotenoidy. Jest idealną barierą ochronę osłaniającą przed problemami z układem krążenia oraz rozwojem nowotworów. To także kopalnia witaminy A, co wykorzystywane jest nie tylko w sferze medycyny, ale i bardzo często o ile nie częściej w dziedzinie kosmetyki i dermatologii.

Artykuł dzięki:

Marzena Wielgus
O Marzena Wielgus 132 artykuły
Wiele rzeczy można powiedzieć o Marzenie Wielgus, ale przede wszystkim wiadomo, że są one przewidujące i doceniane, oczywiście są również precyzyjne, obiektywne i idealistyczne, ale w mniejszych dawkach i często są też rozpieszczane przez nawyki bycia agonującymi. Jednak jej uprzedzająca natura jest tym, co najbardziej lubi. Ludzie często liczą na siebie i jej spostrzegawczą naturę, szczególnie gdy potrzebują pomocy lub wsparcia. Nikt nie jest doskonały, a Marzena ma również wiele mniej pożądanych aspektów. Jej drapieżna natura i bezczelność powodują wiele pretensji i powodują, że jest co najmniej niewygodna. Na szczęście jej doceniająca natura zapewnia, że nie jest tak często.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*